Producenci

O.F. Mossberg & Sons rozpoczęło działalność w marcu 1919 roku w wynajętym lofcie na State Street w New Haven, Connecticut. Założyciel Oscar Mossberg i jego synowie Iver i Harold wykazali się talentem do innowacyjnego projektowania i wiedzy mechanicznej, która zrodziła cztery generacje wysokiej jakości sportowej broni palnej w przystępnych cenach.
Pistolet BROWNIE był pierwszą bronią palną nowej firmy. Kaliber .22, czterostrzałowy „pistolet kieszonkowy”, popularna cena zaledwie 6 USD doprowadziły do wyprodukowania ponad 32 000 pistoletów w ciągu 13 lat.

Rozwijając się szybko, maleńka firma wprowadziła na rynek serię ponad dwóch tuzinów broni palnej, rozwijając i ulepszając generację karabinów i strzelb w cenie od 5 do 15 USD.
Pod koniec lat 30. XX wieku, kiedy inne firmy zmagały się z realiami gospodarczymi Wielkiego Kryzysu, Mossberg szczycił się sprzedażą ponad miliona sztuk broni palnej i lunet celowniczych oraz zatrudniał ponad 300 pracowników. Mossberg nigdy nie stracił tego rodzaju rodzinnego środowiska zwykle kojarzonego z mniejszymi firmami. Organizowali coroczne przyjęcia bożonarodzeniowe dla pracowników i członków rodzin, wycieczki do teatru i na zakupy do Nowego Jorku. Była to firma, w której najwyższe kierownictwo znało wszystkich po imieniu.
Mossberg rozpoczął współpracę z armią amerykańską w 1940 roku od kontraktów rządowych na kalibry narzędziowe o wąskiej tolerancji, części do karabinów maszynowych kalibru .50 i podwykonawstwa na brytyjskie karabiny Lee-Enfield. Mossberg wyprodukował również karabin szkoleniowy 42MB, przeznaczony dla wojsk brytyjskich w ramach umowy Lend-Lease, oraz 44US, produkowaną dla sił armii amerykańskiej i marynarki wojennej. Modele powojenne starały się bazować na sukcesie karabinów „GI”, a seria „pierwszych” w branży, takich jak rowkowane komory zamkowe, przezierniki na zawiasach i bezpieczniki obsługiwane kciukiem, przyniosła nazwę Mossberg milionom amerykańskich gospodarstw domowych, których członkowie mogli powiedzieć: „Moją pierwszą bronią był Mossberg”.

Rok 1962 był punktem odniesienia dla Mossberga. Wprowadzono strzelbę model 500, która stała się nie tylko najbardziej utytułowaną bronią palną firmy, ale dzisiaj, po ponad 50 latach i osiągnięciu 10 milionów sprzedanych sztuk w krótszym czasie niż jakakolwiek inna, jest z pewnością uważana za jedną z najlepszych na świecie.
Dominacja Mossberga w świecie strzelb pump-action rozpoczęła się od modelu 500. Z biegiem lat Mossberg dodał olśniewający wachlarz konfiguracji lufy i kolby, opracował pierwszą w historii strzelbę z komorą dla ówczesnego nowego pocisku magnum o kalibrze 31/2” 12, a także zabezpieczył i rozszerzył rosnącą linię dla amerykańskich sił zbrojnych i organów ścigania.
Od 1979 r. wojskowe modele 500 i 590 i 590A1 firmy Mossberg były jedynymi strzelbami typu pump-action, które kiedykolwiek przeszły wszystkie wymagania wojskowej normy
US Military Mil-Spec 3443 której sercem jest pełna wymienność części w terenie oraz 3000- test wytrzymałościowy przy użyciu ładunków śrutowych.
Starszy wiceprezes i radca prawny Mossberga, Joe Bartozzi powiedział „Podobnie jak podczas II wojny światowej, mamy dobre stosunki z wojskiem. Na początku lat 90. inżynierowie marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych zwrócili się do nas z prośbą o zmodyfikowanie niektórych funkcji w 590. Potrzebowali modelu 6-strzałowego z rurą wyczystkową, grubą lufą i aluminiową grupą spustową oraz bezpiecznikiem. W rezultacie powstał Model 590A1, reprezentujący największy w historii kontrakt wojskowy na broń palną Mossberg we współczesnej historii”.
To, co oznacza dla wojska i organów ścigania, to niezawodne i wytrzymałe narzędzie w terenie, ukształtowane przez informacje zwrotne od żołnierzy i oficerów, których życie od tego zależy. Dla konsumenta oznacza to wiarygodność solidnej konstrukcji i nowej gamy funkcji, które służą zarówno bezpieczeństwu w domu, jak i wyokiej jakści broni sportowej. Na przykład skrzyżowanie używania regulowanej kolby z platform taktycznych na myśliwskie. Bartozzi: „Nasza regulowana kolba taktyczna w czarnym wykończeniu pasuje do niższych policjantów i tych wyposażonych w kamizelki ochronne. Teraz nadaj mu sportowe wykończenie moro, a łowca noszący ciężkie ubrania w niesprzyjających warunkach pogodowych znajdzie to idealne rozwiązanie dla dopasowania i kontroli– a to przekłada się na trafienie w cel”.
W ciągu zaledwie kilku ostatnich lat firma Mossberg wprowadziła na rynek jedne z najbardziej innowacyjnych i rozbudowanych linii produktów w historii: Tylko w konstrukcji systemu modułowego FLEX można znaleźć trzy patenty; patenty w karabinach MVP oznaczają, że konsumenci po raz pierwszy używają swoich standardowych magazynków AR w karabinie śrubowym; Mossberg MMR był odpowiedzią dla tych, którzy woleli popularną platformę AR; a karabiny Blaze i Blaze 47 z ich polimerowymi komorami zapewniły nowy wymiar zabawy podczas strzelania z platformy 22LR.

Różnorodność Mossberga obejmuje świat sportów ziemnych, zwierzyny grubej, zwierzyny górskiej, ptactwa wodnego i polowań na indyki, a także strzelectwa sportowego zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych strzelców. Dzieje się to w czasie, gdy wielu uznanych producentów broni palnej albo zamknęło swoje drzwi, zostało wykupionych przez fuzje korporacyjne, albo zostało zmuszonych do porzucenia długoletnich sygnowanych modeli ze swoich linii.Podobnie jak w czasie Wielkiego Kryzysu, Mossberg kwitnie i prosperuje na tle niestabilności, w której obserwuje się radykalne zmiany w branży. Iver Mossberg wyjaśnia: „Ponieważ jesteśmy firmą rodzinną, mamy elastyczność, dzięki której możemy szybko reagować i wykorzystywać pojawiające się na rynku możliwości. Nie mamy biurokracji. Otrzymujemy bezpośrednie informacje zwrotne od naszych konsumentów, przedstawicieli handlowych i głównego zespołu zarządzającego, a informacje nie giną podczas przechodzenia przez system”.

Alan Mossberg dodaje: „Mamy takie same wyzwania, z jakimi przez lata borykali się dziadek, ojciec czy wujek. Tak naprawdę to kwestia równowagi. Z jednej strony zmniejszenie ryzyka, dzięki czemu możemy pozostać konkurencyjni i utrzymać rentowność. Z drugiej strony musisz podejmować ryzyko, aby móc się rozwijać, opracowywać nowe produkty i obsługiwać nowe rynki.
Kluczem jest wiedza, które ryzyko podjąć, a które wyeliminować".

Historia Mossberga to amerykańska opowieść o tym, jak przeszłość kształtuje teraźniejszość i przyszłość. Nazwisko rodziny Mossberg widnieje w fabryce na klamkach drzwi. Mossbergowie są codziennie w zakładzie, otoczeni przez główny zespół zarządzający z praktycznym wyczuciem i doświadczeniem jako projektanci, inżynierowie, myśliwi i zapaleni sportowcy. To „poszerzona rodzina” Mossberga. Iver Mossberg zastanawia się nad czterema pokoleniami spuścizny swojej rodziny. „W Mossberg chodzi o zdobywanie i utrzymywanie klientów na całe życie.
Odnosimy sukces, gdy nasz klient mówi: „Moim pierwszym pistoletem był Mossberg, moim obecnym pistoletem jest Mossberg, a moim następnym pistoletem będzie Mossberg”.

-6%
  • promocja
-5%
  • promocja
-4%
  • promocja
  • nowość
-5%
  • promocja
  • nowość
-9%
  • promocja
-4%
  • promocja
-19%
  • promocja
do góry
Pozycjonowanie: www.luczak.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl